Laatste dag, toch nog even een fietstochtje

21 september 2023

De weerverwachtingen gaven aan dat er ander weer op komst was. In de morgen nog zon in de middag regen en onweer. Dus vroeg opgestaan en de boel bij elkaar gepakt. De auto ingeruimd en de tent opgeruimd, maar de tent wilde niet naar mijn tevredenheid voldoende droog worden. De buitenkant wel maar binnen bleef het polyesterdoek nat door condens. Dus toch nog twee uur gewacht. Na te hebben gedoucht ben ik richting het plaatsje Saffig gegaan. Liggend ten westen van Koblenz, een dorpje dat op een fietsroute ligt die ook langs de oever van de Rijn en langs Koblenz voert. Ik heb de auto geparkeerd in Saffig en ben vandaar gestart met de route van zo’n 50 km. Nu werkte de app wel!

De omgeving viel mij tegen, veel bebouwing, bedrijvenparken waarover de route voerde en autowegen en vaak geen goede (fiets)wegen. Een verfrommeld landschap. Bij de Rijn in Andernach, werd het mooi, maar toen begon het licht te regenen. De lucht betrok, het koelde af en ik zag letterlijk de al bui hangen. Dus dan toch maar de route afbreken en met een kortsluiting naar de auto terug. Ter voorkoming dat ik tussen de bliksemschichten laverend bij de auto moest zien te komen.

Ik was redelijk snel weer terug bij de auto en had vermoed ik niet meer dan 18 km gefietst. Jammer, maar ja het weer! Toen ik bij de auto kwam brak de zon weer door en concludeerde ik dat ik onnodig de tocht had afgebroken. Ik heb nog even in de zon op een bankje gezeten en heb toen de fiets op het rek gezet.
Toen heb ik mijn wielen richting Nederland gedraaid en ben op weg gegaan. Dat was rond 3 uur in de middag. Pas tegen 21.30 uur was ik thuis. De vele wegversmallingen en files waren daar debet aan. Onderweg, meer richting het westen, brak er een heftige regenbui los. Dus toch de langverwachte regen.

Ik kan terugzien op een mooie en actieve korte vakantie met nog heerlijk zomerweer.