Een tussendag, heerlijk ontspannen bij de tent.

30 juni 2023 - Uciechów, Polen

De dagen dat we geen steden bezoeken, houden we ons gemak en zitten we voor de tent en vermaken we ons met lezen en dergelijke. De camping is prachtig met veel vrij ruimte rondom ons en we kijken uit over een meer.

De boeken die ik lees zijn geen romans. Ik heb een boek gelezen over de rol van de Nederlandse politie in de tweede Wereldoorlog bij het opsporen van Joden. Beschamend wat je daar leest, dat een deel van de politie zo kon ontaarden in zulk gedrag. Met list en bedrog, misleiding, verraad, chantage en middels ernstige mishandelingen en barbaarse verhoorpraktijken, verwezenlijkte dat deel van de politie geraffineerd zijn doel.
Ik ben ook bezig met een boek van Maarten van Rossem met achtergrondinformatie over de beide wereldoorlogen en de koude oorlog tot 1989. Daarnaast lees ik een boek van Jonathan Sacks, over het Bijbelboek Exodus. Het is een onderdeel van een reeks boeken van zijn hand boeken over de eerste vier Bijbelboeken. Ik zal de boeken niet uitlezen omdat we eerder vertrekken, dit wegens de wens om de begrafenis van een bekende van ons bij te wonen. We zullen maandag i.p.v. donderdag vertrekken.

Vanmiddag zullen we nog wat gaan fietsen en morgen staat nog een bezoek aan een waterval en een stad op het programma.