Vrijdag 25 juni 2021

27 juni 2021 - Horst, Nederland

Ook vanmorgen weer buiten ontbeten. Wat een geluk hebben we toch telkens.

We hebben de fiets gepakt en zijn door bossen naar een informatiebord gereden aan de rand van het natuurgebied. De fietsen achter ons gelaten en we hebben opnieuw, aan de hand van een gemarkeerde route een prachtige wandeling gemaakt en foto’s van bloemen en vlinders gemaakt, waaronder de zeldzame kleine ijsvogelvlinder. Opnieuw hebben we het vlonderpad bewandeld, een pad door het natte gedeelte van het bos. Veel delen van het bos zijn inmiddels voor ons bekend. Onderweg kwamen we nog wilde paarden tegen die ons de doorgang over het bospad verhinderden. We hebben op afstand gewacht, maar ze bleven staan waar ze stonden. We zijn toen maar over het prikkeldraad geklommen (2 keer) om via een omweg weer op ons pad te komen. Wat een “avonturen” beleven we toch!

We zijn ‘s-avonds uit eten gegaan in Horst. Op een gezellig dorpsplein, met een lint aan terrassen, het was het erg gezellig. We hebben er tot circa half tien buiten gezeten en zijn toen huiswaarts gegaan.